субота, 23 листопада 2019 р.

Вшановуємо память жертв Голодомору

Тендітна дівчинка серед хлібного поля. Тулить до грудей колоски.
- Тобі не холодно?» — звертається до неї хлопчик-ровесник.
- Ні. Бо ти прийшов. Ти приніс мені яблуко? Люди завжди приносять мені яблука — довірливо відповідає дівчинка...
Презентуємо вам  відео інформаційної кампанії Інституту "Пам’ять, що рятує: голоси правди".
Відео нагадує про загиблих від Голодомору українських дітей. Саме діти в часи Голодомору були найвразливішою групою і гинули одними з перших.

У суботу, 23 листопада о 16:00, закликаємо прийти до пам’ятників Голодомору, щоб вшанувати 86-ті роковини геноциду. Запаліть свічки пам'яті у своїх вікнах.


пʼятниця, 22 листопада 2019 р.

Шкільні змагання з шашок

Сьогодні всі бажаючі учні мали змогу взяти участь у шкільних змаганнях з шашок-64.
Наш клас представляли  Максютенко Макар, Тимко Артем, Трунов Роман, а Романова Шуламіт-Ріна та Нікіфоренко Владислав увійшли до фіналу змагань. Нагородження очікуємо по завершенню спартакіади.
 Розминка перед початком)))

 Оголошення початку змагань І етап ( учні 2- 6 класу)

  Жеребкування






 Владислав взяв участь і у ІІ етапі ( старші класи)


Мистецтво у вільний час


У картині усе підпорядковане основній думці, ідеї. Цілісність композиції залежить від поєднання елементів зображення  в єдиному композиційному задумі.
Композиційний центр- об'єкт, який найбільше привертає увагу. Композиційний центр можна виділити контрастом світла і тіні, кольором, розміром. 
Похожее изображениеПохожее изображение
   
Вчимо слова пісні на Щедрий ярмарок
Срібно-білий сніг
Вистеле поріг.
Кличе у світи
Серпантин доріг.
За вікнами імла
І в пошуках тепла
По вулиці засніженій
Іде-бреде зима.

Приспів:
Цілий день дзень-дзелень
Дзвоники дзвенять.
Ялинкові ліхтарі
Казково мерехтять. Хей!
Цілий день дзень-дзелень
Ділі-дон-дін-дін.
Зірка сяє і лунає
Цей різдвяний дзвін.

Миколай іде.
Хор янголів веде.
Вітер-сніговій
У димар гуде.
Ми зичимо усім
Дорослим і малим
У цю чарівну світлу ніч
Знайти свій теплий дім.

Приспів.

Подарунків міх:
Ласощі та сміх.
Щастя і добра
Вистачить на всіх.
Дивися, на вікні
Дерева крижані –
Це Новий Рік летить до нас
На білому коні.

Приспів. Програмова пісня
Жили на світі семеро гномів,
Семеро мудрих астрономів.
Сіяли зорі в безмежнім саду.
Радісно грали в чарівну дуду.

П-в:
Ла-ла-ла-ла, ла-ла-ла-ла, -
Пісня пташкою летить.
Ла-ла-ла-ла, ла-ла-ла-ла -
В серці музика дзвенить.

Семеро гномів вигравали,
Зорі бадьоро крокували.
Стали у коло веселі сім нот -
І закружляв в небесах хоровод.

П-в.

Семеро гномів узяли скрипки,
Нотки співали аж охрипли.
Пісня на землю злетила з небес,
Більше з тих пір стало в світі чудес.

П-в. 
Слухання музики
Едвард Ґріґ " Похід гномів"

понеділок, 11 листопада 2019 р.

Вистава Дюймовочка

Сьогодні ми були уважними глядачами на виставі шкільного театру "Ірида", а деякі наші дівчатка - артистками)

пʼятниця, 8 листопада 2019 р.

До дня української писемності та мови

День української писемності та мови – традиційне свято, що відзначається 9 листопада ще з 1997 року.

Історія виникнення свята:
Дата Дня української мови та  писемності припадає на православне свято – день вшанування преподобного Нестора-літописця. Адже дослідники вважають, що саме з його праці починається писемна українська мова. Колись навіть дітей віддавали до школи саме у цей день, після служби у церкві, де молились та просили у Нестора-літописця аби благословив майбутніх учнів. Це й не дивно, адже преподобний здобув всесвітню славу. Принесла її праця всього життя Нестора-літописця, котрий взяв участь у літописанні Київської Русі і залишив світу неоціненний скарб – «Повість минулих літ».
Нестор-літописець був священнослужителем Києво-Печерської лаври та літописцем. Його мощі досі знаходяться у Києві, в печерах лаври.

Сучасність:

Щорічно, у цей день, 9 листопада, відбувається урочисте покладання квітів до пам’ятнику Нестора-літописця. Також з 2000 року існує надзвичайно цікава традиція всеукраїнського масштабу – «радіодиктант». По Українському радіо у цей день проводять диктант, у якому можуть взяти учать всі бажаючі.
Сьогодні наші другокласники також писали  диктант, але під диктовку вчителя))) І багато учнів, хоч писали такий великий текст вперше ( аж 5 речень під диктовку!), впорались із дебютом на відмінно! 

Також в цей день виписували  слова зі словника, які найбільш подобаються нашим учням, та записували їх на краплях ( продовжуємо морську тему місяця, мікро-тема:" Мова, як море")














Помістили свої краплини на інформаційний плакат, на якому також розташували інформацію про свято, посилання на цікаві відео ( їх ми сьогоднї теж подивились) ребуси, цікавинки про мову.
 



 



Другий лист плакату ми оформили більш художньо: наклеїли на маленьких книжечках вірші про мову, які діти вивчили, текст пісні, узагальнену схему до теми з читання " Читаємо і пізнаємо таємниці рідної мови"; прикрасили квітковими візерунками.
 






В понеділок буде ще відео....

Ну і яке ж свято без пісні!

Мова барвінкова
муз. Володимир Климюк,
сл. Надія Янчук,

пʼятниця, 11 жовтня 2019 р.

Використання лепбука як електронного посібника для формування медіаграмотності молодшого школяра під час тематичного дня

Інтенсивний розвиток засобів масової інформації, девайсів та новітніх інформаційних технологій зумовив зміни у багатьох сферах суспільного життя. Освіта не стала винятком. Медіа потужно й суперечливо входить в життя дітей, часто воно стає основним чинником соціалізації та стихійного їх навчання та виховання. Проте вседозволеність інформаційного ринку, а також недостатня сформованість медіаграмотності спричиняють негативний вплив на особистість сучасного молодшого школяра. Тому виникла природна необхідність спеціально вчити обробляти і вміло використовувати медіаінформацію у навчальних та повсякденних цілях, а перед сучасною освітою постало завдання формування медіакомпетентності.
За своїм змістом, формами і методами освіта не є незмінним, закостенілим феноменом, адже вона весь час реагує на нові цивілізаційні виклики, суспільні реалії, враховує тенденції, перспективи розвитку людства, національного буття народу. 
Найзначнішою особливістю сучасної системи освіти є співіснування двох стратегій організації навчання традиційної та інноваційної.
Інноваційне (лат. оновлення, зміна) навчання зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна та освітня діяльність, яка ґрунтується на розвитку різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптаційних можливостей особистості.
Специфічними особливостями інноваційного навчання є його відкритість майбутньому, здатність до передбачення на основі постійної переоцінки цінностей, налаштованість на конструктивні дії в оновлюваних ситуаціях.
Розвиток системи і змісту навчання в сучасному світі відбувається в контексті глобальних освітніх тенденцій (мегатенденцій), серед яких найпомітнішими є:
·        масовий характер освіти та її неперервність як нова якість;
·        значущість освіти для індивіда і суспільства;
· орієнтація на активне освоєння людиною способів пізнавальної діяльності;
·        адаптація освітнього процесу до запитів і потреб особистості;
· орієнтація навчання на особистість, забезпечення можливостей її саморозкриття.
Ці тенденції свідчать, що головною функцією освіти є розвиток людини. Освіта має забезпечити кожному, хто навчається, широкі можливості для здобуття таких умов розвитку та підготовки до життя:  знань про людину,  природу і суспільство,  досвіду творчої діяльності, досвіду суспільних і особистісних відносин. [1]                                                  

Про природу і суспільство ми з дітьми  знову говорили напередодні цієї п'ятниці і вирішили розібратися в деяких питаннях, які на цей момент нас найбільше цікавили, приділивши цьому тематичний день.
Розклад п'ятниці сприяв зануренню в проблемні питання : ЯДС, позакласне читання, дизайн і технології, інформатика.
Форму роботи я обрала вже знайому дітям - групову. Групова діяльність подобається моїм другокласникам, адже вони діють більш самостійно (без постійного керівництва вчителем), самі розподіляють ролі і завдання. У другому класі під час такої роботи помітила, що учні комунікують більш впенено, а якщо виникає суперечлива ситуація, то намагаються розв'язати її без образ, шукають компроміс. Кожен має свій особистий прогрес: хтось став  активніше обговорювати діяльність групи, а для когось не побоятись  висловити свою ідею є власним успіхом; той, хто сам має лідерські нахили,  зміг прийняти іншу  думку та погодитись виконувати вказівки однокласника, а для сором'язливого та невпевненого в собі учня є успішною ситуація, в якій він став у пригоді групі виконуючи чиєсь доручення.   Під час групової роботи діти здобувають життєві компетенції.                     
Про групову роботу в 1 класі дивитись ТУТ

Тематичний день

Розпочали п'ятницю, як завжди,  з ранкової зустрічі, на якій ознайомились з новинами дня та  визначили завдання на день. Сприяло цьому перегляд відео про медіаграмотність, в якому розглядалось питання " Чому і для чого роздають безкоштовні газети?", а потім - трейлер до мультфільму "Дамбо". Порівнюючи обидва відеоролики прийшли до висновку, що медіа впливає на наш емоційний стан, в залежності від контенту/змісту. Також питання , яке виникло напередодні (чи вміли козаки літати), доповнилось ще одним - чи літають слони?


На уроці "Я досліджую світ" групи отримали саморобний посібник-путівник для роботи на цей тематичний день. Цей посібник ще можна назвати лепбук і він має також електронну версію, яку я транслювала на  інтерактивну дошку. 
Перша сторінка лепбука містить ребус, розгадавши який можна визначити тему урока.
Учні на уроках інформатики часто розгадували подібні ребуси, тому не довго ламали голови і врешті підписали лепбук: "Правдива і неправдива інформація про зміни "
Наступна сторінка пропонує пригадати раніше вивчений матеріал  і спираючись на власний життєвий досвід розподілити інформаційні картки у два кошики .
Також можна цю вправу можна виконати онлайн, якщо скористатись зчитувачем  QR-коду


Всі картки розподілили порівну між кожним учасником групи, а потім колективно визначали, яку інформацію, правдиву чи неправдиву, вона несе