Природа рідного краю

неділю, 31 жовтня 2021 р.

Останній день жовтня

 Закінчувався жовтень, добігав кінця другий тиждень канікул,  зустрічі у школі щонайменше чекати ще тиждень. Тому вирішила запросити до своєї прогулянки дітей.

Була дуже рада, що до нас приєдналась Анна Сергіївна, і ми змогли розширити карту маршруту.



















Фото від Оксани:




понеділок, 18 жовтня 2021 р.

Вплив комп'ютерних ігор на психічне здоров'я

Два роки тому,  під час великого весняного локдауну  в 2020 році,  мої учні звернулись до мене із питанням "Комп'ютерні ігри - це корись чи шкода?". На той момент ми вже з ними з'ясували, яким може бути здоров'я ( фізичне і психічне), і в декількох лекціях я розповіла, як саме медіа впливає на вольові звички та психічні процеси. 

Посилання на деякі відео з цього питання нижче.

Увага

 Мислення

Емоції

Вплив медіа на здоров'я

неділю, 3 жовтня 2021 р.

Практична робота з інформатики

 Практична робота з інформатики

1. Завантаж із безпечних джерел інформацію (текстову, графічну, звукову тощо) про Всесвітній день захисту тварин на комп'ютер та скопіюй адресу сайту, з якого взято цю інформацію.

2.Перейди за посиланням на інтерактивну дошку Падлет.

3. Створи дві публікації. Спочатку в заголовку вкажи своє прізвище та ім'я, клас. Потім додай знайдену інформацію: для однієї публікації - текстову, для іншої - графічну або звукову, або відео. Не забудь зазначати адресу сайту, з якого взято дані.

Гуманне ставлення до тварин - це.... Пояснює "Українська правда"

 Гуманне ставлення до тварин - це....

Пояснює "Українська правда"

Гуманне ставлення до тварин – не лише сюсюкатись і пестити своїх домашніх улюбленців та не завдавати шкоди чужим.

Це ще й припинити купувати натуральне хутро, не відвідувати пересувні звіринці, не годувати голубів і не залишати курячі кістки вуличним песикам під своїм під'їздом.

4 жовтня – Всесвітній день захисту тварин. З цієї нагоди "Українська правда. Життя" за допомогою експертів підготувала невеличку пам'ятку про те, чим є гуманне ставлення до тварин.

НЕ ГОДУВАТИ ГОЛУБІВ НА ВУЛИЦІМістяни люблять підгодовувати голубів на площах чи у парках.

Однак чи варто?

Читати далі

НЕ ЗАВОДИТИ ЕКЗОТИЧНУ ТВАРИНУ ВДОМА
Екзотичних тварин, як правило, заводять люди, яке не обізнані добре з особливостями дикої тварини.Читати далі

Дресирувальники озвучують "два золотих правила": ніколи не можна гладити собаку без дозволу її власника і завжди потрібно дозволяти собаці сконтактувати першою.Читати далі


НЕ ВІДВІДУВАТИ ПЕРЕСУВНІ ЗВІРИНЦІ
По-перше, пересувні зоопарки з дикими тваринами в Україні заборонені законом.
По-друге, умовами утримання тварин у пересувних звіринцях зазвичай ніхто не опікується.Читати далі

НЕ КУПУВАТИ НАТУРАЛЬНИХ ХУТРЯНИХ ВИРОБІВ

Шуби із хутра дехто досі вважає ознакою заможності й певного статусу.

І не замислюється, звідки це хутро і як ставились до тварин за життя.

Норок, песців, соболів і навіть лисів тримають у крихітних клітках, які замість підлоги також мають сітку – щоб випорожнення одразу падали вниз.

За матеріалами сайту Українська правда.


4 жовтня

 Всесвітній день тварин

Чомусь багато хто називає тварин нашими меншими братами. Звичайно ж, якщо врахувати той факт, що тварини в чомусь іноді можуть бути більш кмітливі ніж ми, або ж для них навколишнє середовище більш зрозуміле, ніж нам, то їх можна було б назвати нашими старшими братами. Однак очевидно одне - людина в переважній більшості випадків залишається чільною і домінуючьою істотою, а тварини як правило угнетаеми і ці відносини ніяк не можна назвати братніми.Статистика невблаганна: кожну годину з лиця нашої матінки Землі безповоротно зникають три види тварин. Навіть не віриться! Кожен день відходять в історію близько 70-ти видів флори і фауни нашої планети. Біологічне різноманіття Землі неухильно скорочується величезними темпами.







Онлайн завантажувач відео SaveFrom.Net - це спеціальний сервіс, який допомагає швидко і безкоштовно завантажувати відео або музику. Вам не потрібно встановлювати різне програмне забезпечення або шукати онлайн-сервіси.

SaveFrom допомагає завантажувати відео з різних веб сайтів, просто ввівши URL-адресу відео і натиснувши «Завантажити». Також, наше розширення доступно для браузера Google Chrome.

Завантаження відео ТУТ











І



суботу, 2 жовтня 2021 р.

Де дружніші, там і сильніші.

 

Притча

Українська народна казка Подніпров’я (Наддніпрянщини)

Жив чоловік. І вже він був старий-старий і було у нього три сини. І всі три сини жили окремо, у кожного з них був будинок, сім`я і було своє господарство. Ті три сини не слухали батька. І весь час вони один з одним сварилися: кому чогось не вистачало, він звинувачував брата. А другому також чогось не вистачало, він теж звинувачував брата. І коли батько був дуже старий, він їх всіх трьох покликав та й каже:

— Діти мої! Я вже буду помирати, а перед тим вам дам одну хорошу пораду. Щоб ви після моєї смерті жили всі в мирі один з одним.

А вони кажуть:

— Ми не можемо!

А батько й каже старшому:

— Принеси мені віника.

Він приніс віника. Батько взяв та й вирвав з віника кожному по прутикові і каже:

— Ламайте.

Поламали вони. А потім отець дає старшому синові віник і каже:

— Ану, віник ламай.

Син не зміг його зламати. Тоді батько говорить:

— Бачите, якби ви й далі були кожний порізну, то ви б як оці прутики ламались. А як ви отак будете всі у рідні своїй зв’язані та будете знати брат брата, то будете такі міцні, як отой віник. От чого на світі усі живуть, бо вся рідня «в’яжеться одним віником». А чого не треба віник старий викидати, а палить? Тому, що він згорає і з нього зостається прах, а людина приходить із землі, з праху і людина йде в землю, в прах.                       

                         Джерело





В продовження теми згуротованості ми попрацювали над спільним оповіданням. Кожен учень отримав 1-2 картки з малюнками. Ці малюнки зовсім не були пов'язані за змістом. Але креативне мислення, фантазії допомогли об'єднати різні зображення та вплести їх в одну історію, яку назвали "День іменинника". 


Проєкт "Природа України"

 Очікувані результати за програмою:

  •  має уявлення значення різних видів карт; 
  • розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; 
  •  наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; 
  •   класифікує конструкційні матеріали за їх ознаками і властивостями;
  • -використовує матеріали вторинної переробки для виготовлення нових виробів; 
  • організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі; 
  • раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні 
  • показує на карті України і називає місцевість свого проживання, Україна на карті світу.

Діти самі об'єднувались у групи, за власними уподобаннями. Над проєктом працювали декілька тижнів: хтось лише на уроці, а дехто покращував свою карту і перед уроками, і після, і на перерві. 

Багатьох дітей  саме внутрішня мотивація штовхала до кропіткої праці, аби карта якнайповніше розповіла про межі України, її сусідів, рельєфу країни. Такі діти проявляли креатив у використанні різних матеріалів, не сперечались з приводу того, хто більше виконав, аргументували власні ідеї перед членами команди.

Є й діти, для яких прихід членів журі став зовнішньою мотивацією, і лише це сприяло тому, що учні виправили деякі свої помилки.

З 29 по 30 до нас заходили вчителі початкових класів, вчителі географії, заступники директора, директор школи, аби оцінити дитячі проєкти і виставити бали  в бланк оцінювання.

1 жовтня відбулось нагородження переможців. Дві команди, з однаковим результатом в 10 балів, посіли перше місце. Вони отримали в подарунок блокноти і солодощі.

Цей проєкт буде продовжено під час вивчення теми " Природні зони України". Тож у дітей буде змога знову позмагатися не лише за приз, а й власній працьовитості та наполегливості.







ЗАОКЕАНСЬКА УКРАЇНА. Історія Українців В Америці

Перед(не)святкове

Віктор Громовий:

Звісно, в усім відомій хейтерські групі очікувано з’явився черговий срач з приводу того, як у школах святкують цю дату(скорочений день, подарунки, уроки замість вчителів проводять учні 11 класу тощо).
А в цілому ж лейтмотивом цього свята у моїй ФБ стрічці продовжує проходити переважно тема вчительської жертовності (серцевіддавання дітям), супергероїзму та терплячості.
А що думають з цього приводу наші колеги там, на Дикому Заході? Вони пишуть про «токсичну продуктивність в освіті» від якої треба негайно відмовлятись. Цитую:
• Твоя понаднормова робота – це не знак пошани, а системна проблема, яка призводить до вигорання(Your overtime is not a badge of honor but a systemic problem that leads to burnout).
• Я не прихильник нездорового менталітету: «вчителювання - це все моє життя».
• Настав час припинити розглядати понадурочні роботи як "знак почесті" для вчителів.
• Перевтома не зробить вас кращим учителем. Тож, не треба жертвувати своїм фізичним і психічним здоров'ям. Ми заслуговуємо на баланс між роботою та особистим життям.
• В освіті існує токсична культура в якій перепрацювання асоціюється з хорошим учителем.
• Якщо ми сприймаємо як належне похвалу, на кшталт “вчителі - супергерої”, ми «годуємо звіра, який нас пожирає» і запускаємо механізм власного нещастя.
• Треба припинити романтизувати шалений темп роботи та стійкість вчителів.
• Якщо в школі ви робите все можливе і неможливе, це означає, що ви не дбаєте про себе. А якщо ви не піклуєтесь про себе, ви не зможете піклуватися ні про кого.
От такі там настрої...
Не вірите? Прочитайте хоча б цей матеріал https://thefamily2u.com/.../its-time-to-stop-wearing.../
P.S. Дозволю собі самоплагіат. Цитую свій старий пост про шкоду власної «токсичної продуктивності» на посаді директора гімназії:
Тільки на віддалі часу усвідомлюєш, що твої півтора десятиліття героїзму і жертовності на посаді директора гімназії, по суті сприяли збереженню гнилої та вкрай неефективної системи.
Так, я подбав про майже тисячу учнів і сотню вчителів, але одночасно я і прикрив дупи тих можновладців, які б мали виконувати свої прямі обов'язки із фінансово-господарського забезпечення роботи школи. Мали б виконувати, але не виконували. Казали, що немає грошей в бюджеті... Наприклад, 17 млн. грн. на обрізання дерев у непродвинутому обласному центрі були(це не жарт!), а на вирішення нагальних проблем освітньої сфери - не було.
Коли вже став депутатом обласної ради і отримав доступ до документів, ну просто чманів від нахабства та цинізму тих, хто роками активно "освоював" бюджет і розкрадав власність міської громади.
Звісно, вони могли особливо і не перейматись освітою, бо там був я. І були такі ж "дурні", як я, колеги, фанати-директори шкіл та ентузіасти-вчителі. Тому представники "засновника" лише раз на рік перевіряли "готовність школи до нового навчального року" і упродовж року усіляко заважали нам працювати своєю бюрократичною вакханалією, патологічною жадібністю і войовничою некомпетентністю.
Усе, що вдавалось зробити, було не завдяки, а всупереч Системі.
Аксіома менеджменту: якщо ти виконуєш чужу роботу, це не означає, що хтось буде справно виконувати твою!
Тож, нам треба було б не рятувати Систему своєю самовідданою працею, а просто робити лише те, що передбачено посадовими обов'язками і мовчки спостерігати як все розвалиться. Бо на її руїнах, уже на здоровій основі, можна було б створювати щось справді нове і життєздатне. А так "дохла" Система агонізує й досі, отруюючи життя наступному поколінню освітян...
Колись один мудрий чолов'яга мені казав: Вікторе, не рви серце, за таку платню треба не лише нічого не робити на посаді директора школи, а ще й потрохи шкодити... 🙂
Звісно, шкодити не дітям та педагогам, а шкодити дитино- і людиноненависницькій Системі.
То був жарт, але в тому жарті є своя мораль: в освіті все треба робити професійно і без фанатизму!